Oavsett bilmärke kan man komma till Autoexperten för att hitta tillbehör och reservdelar. Fokus ligger på personligt engagemang och goda kundrelationer.  – Vi vill underlätta och göra det enklare att äga en bil, säger Ted Öqvist, vd på Autoexperten.

Autoexperten är en rikstäckande reservdels- och tillbehörskedja för fordon. Den grundades i mitten av 90-talet och har i dag nära 70 butiker runt om i landet och mer än 400 verkstäder anslutna till sig. 
–Vi vill ge en helhetslösning till bilägarna. Vi hjälper till från två olika håll. Våra butiker är den ena delen, där kan kunderna köpa allt de behöver till sin bil. Den andra delen är våra verkstäder där vi erbjuder service, underhåll och reparationer, säger Ted Öqvist, vd på Autoexperten.

Kedjan vänder sig till alla

Oavsett vilket bilmärke man har kan man komma till Autoexpertens verkstäder för service och reparationer. 
– Om du har en bil och byter till ett annat märke spelar det ingen roll, kunderna kan alltid vända sig till oss. Vi har reservdelar till samtliga bilar. Vi tror på relationen mellan bilägare och verkstad.

Personligt engagemang

Ted tror att Autoexpertens framgång kommer från att de alltid fokuserat på ett personligt möte och bra relationer till kunderna. De arbetar med mindre verkstäder vilket gör att kunderna har möjlighet att träffa verkstadsägaren och den mekaniker som kommer utföra jobbet. 
– På de verkstäder som är anslutna till oss kommer man inte till en reception på tredje våningen medan själva verkstaden ligger i källaren. Det är mindre anläggningar med ett personligt bemötande och stort engagemang. När man arbetar med den typen av verkstäder är alla mekaniker engagerade eftersom alla måste dra sitt strå till stacken.

Det personliga engagemanget och relationen med kunden är viktigt och genomsyrar hela verksamheten.
Alla som arbetar på företaget har ett stort bilintresse. 
– Våra butiker är uppbyggda av personer med ett stort intresse för bilar. Det personliga engagemanget går igen i alla led, från ledningen till de som arbetar i butikerna.

Vill underlätta för bilägarna

Autoexperten vill erbjuda ett helhetskoncept och fortsätta att underlätta för bilägarna. Därför planerar de att täcka de vita fläckarna på kartan, där det finns kunder ska de ha verkstäder och butiker. 
– I grund och botten vill vi underlätta och göra det enklare att äga en bil, säger Ted.

Detta ingår vid service på en Autoexperten verkstad

  • Bilservice utförd enligt biltillverkarens serviceschema
  • Utbildade fordonsmekaniker
  • 3 års funktionsgaranti på reservdelarna
  • Bibehållen nybilsgaranti
  • 12 månaders Assistansförsäkring
  • Möjlighet att dela upp betalningen

Relaterat från bloggen

"Jag blev stående i skogen" 20 okt

SoloDiesel 20 okt