”Det tog bara 40 minuter innan bärgningsbilen kom”

En generatorrem gick av och strandade Jörgen Thorin mitt i skogen.
Ett telefonsamtal och sedan var hjälpen på väg. 
– Allting under en timme känns helt okej att vänta, att lösa det på egen hade tagit alldeles för lång tid.

Att bli strandad vid vägkanten på grund av ett oförutsett driftstopp kan vara förödande oavsett om man är på väg till jobbet eller ute på bilsemester. Det var precis det som hände Jörgen Thorin. Han satt i bilen på väg till verkstaden för att göra en 9000-mila service då en generatorrem gick av. 
– Jag blev stående mitt i skogen mellan verkstaden och Kungsbacka, där jag bor. 

Hjälpen fanns bara ett samtal bort

Att bli stående vid vägkanten är alltid ovälkommet. Jörgens bil stannade mellan verkstaden och hemmet och att gå åt något av hållen hade varit alldeles för långt. Eftersom han servat sin bil hos Autoexperten och tagit del av deras vägassistans fanns hjälpen bara ett telefonsamtal bort. 
– Jag ringde ett samtal och det tog bara 40 minuter innan bärgningsbilen kom och körde bilen till verkstaden. Remmen fanns i lager och den bytte de snabbt. Sen så kunde jag göra 9000-mila servicen jag planerat att göra. 

Hade Jörgen försökt lösa problemet själv genom att ringa vänner och be om hjälp med bogsering hade det tagit flera timmar. 
– Allting under en timme känns helt okej att vänta, att lösa det på egen hand hade tagit alldeles för lång tid.

Tryggt och enkelt

Jörgen tycker att enkelheten och tryggheten i att bara kunna ringa ett samtal för att få hjälp är den största fördelen med assistansförsäkringen. 
– Jag är jättenöjd. Det bästa är att det enkelt, rikstäckande och med bara ett telefonnummer får man hjälp vart man än står.

 

Relaterat från bloggen

För dig som hellre är på vägen än på verkstaden 20 okt

SoloDiesel 20 okt