Att våra kunder är nöjda är av yttersta vikt för oss. Om något har blivit fel, såsom vid ett reklamationsärende, uppmuntrar vi dig att kontakta oss med hjälp av nedan formulär. Ärendet kommer då att skickas till berörd part inom Autoexpertens organisation.

Information om reklamation

Anser du att något blivit fel ska du reklamera direkt till bilverkstaden som utfört arbetet så snart som möjligt eller inom "skälig tid". En reklamation som görs inom två månader efter det att du upptäckt felet anses ha kommit i rätt tid. Som konsument har du rätt att i enlighet med Konsumenttjänstlagen reklamera fel i upp till tre år efter att arbetet avslutats. Bilverkstaden lämnar en garanti på det utförda arbetet i 12 månader eller 1 000 mil i enlighet med bilverkstadens reparationsvillkor. Det är viktigt att du reklamerar direkt till bilverkstaden så att de får en möjlighet att rätta till felet. Gör du inte det, eller dröjer för länge med att reklamera, går du miste om dina rättigheter.

Läs mer om våra villkor här.

 

reklamationsformular