Leverans och frakt

För att göra det så smidigt som möjligt för dig som kund vill vi att du ska ha många val av fraktsätt för att du ska kunna välja ett som passar just dig.

När du handlar i vår webbutik kan du välja följande fraktsätt

  • Uthämtning i Autoexperten butik – alltid gratis!
  • Varubrev
  • Hämta hos ombud
  • Företagspaket
  • Hemleverans dag
  • Hemleverans kväll

Om din beställning innehåller en produkt som är tung, skrymmande eller räknas som farligt gods kommer hela din beställning behöva hämtas ut i någon av våra butiker.

Alla varor du kan handla i vår webbutik finns i lager och skickas till dig inom 1-3 vardagar. Autoexperten levererar endast varor inom Sverige.

Uthämtning i Autoexperten-butik

Du har som kund alltid möjlighet att hämta ut din beställning i någon av våra 70 butiker helt kostnadsfritt inom 24h under vardagar efter du lagt beställningen.

När din beställning är redo att hämtas i den butik du valt i kassan vid köpet kommer du att få ett SMS till det mobiltelefonnummer du angav vid köpet.

Din order ligger i butiken i 14 dagar från det att paketet anlänt.

För att hämta ut din beställning, ta med ditt ordernummer och giltig ID-handling

Kostnaden för uthämtning i Autoexperten butik är alltid 0 kr!

Varubrev med Posten

Varubrev hem i din brevlåda erbjuder vi dig vars beställning väger under 2 kg. Brevet levereras hem till din brevlåda. Om brevet är stort behöver du hämta ut det hos närmaste Posten ombud.

Ombud

För att ge dig som kund mer valmöjlighet kan du själv välja om du vill hämta ut ditt paket hos PostNords utlämningsställe eller Schenkers utlämningsställe

Hämta på PostNords utlämningsställe med PostNord MyPack

Väljer du PostNord MyPack kommer din beställning skickas till PostNords utlämningsställe som ligger närmast den adress du anger vid köpet. Din beställning ligger kvar i 14 dagar från det att paketet anlänt. Efter det skickas paketet tillbaka till oss.

Du kommer få en avisering via SMS när din beställning anlänt till utlämningsstället. SMSet skickas till det mobiltelefonnummer du anger vid köpet.

Ej uthämtade paket

Hämtar du inte ut ditt paket innan det skickas tillbaka till oss medför det en frakt- och hanteringskostnad på 199 kr inkl. moms. Beroende på paketets storlek och vikt kan det tillkomma kostnader enligt PostNord fraktkostnader.

Hämta på Schenker utlämningsställe med Schenker PrivPak

Väljer du Schenker Privpak kommer din beställning skickas till Schenkers utlämningsställe som ligger närmast den adress du anger vid köpet. Din beställning ligger kvar i 14 dagar från det att paketet anlänt. Efter det skickas paketet tillbaka till oss.

Du kommer få en avisering via SMS när din beställning anlänt till utlämningsstället. SMSet skickas till det mobiltelefonnummer du anger vid köpet.

Ej uthämtade paket

Hämtar du inte ut ditt paket innan det skickas tillbaka till oss medför det en frakt- och hanteringskostnad på 199 kr inkl. moms. Beroende på paketets storlek och vikt kan det tillkomma kostnader enligt speditörens fraktkostnader.

Hemleverans

För att ge dig som kund mer valmöjlighet kan du själv välja om du vill få din beställning levererad hem på dagtid eller kvällstid.

Schenker hemleverans dag

Väljer du att få Schenker hemleverans dag kommer din beställning levereras vardagar mellan 07.00-17.00. Schenker kontaktar dig dagen innan för överenskommelse om tid. Schenker hemleverans kväll finns tillgängligt i hela Sverige.

Schenker hemleverans kväll

Väljer du att få Schenker hemleverans dag kommer din beställning levereras vardagar mellan 17.00-22.00. Schenker kontaktar dig dagen innan för överenskommelse om tid. Schenker hemleverans kväll finns tillgängligt till 36 tätorter i Sverige.

PostNord Hempaket

Väljer du hemleverans med PostNord Hempaket levereras din beställning hem till din dörr fram till 17.00 på dagen eller mellan 17.00-21.00 på kvällen. Du aviseras via SMS eller telefon och kan då välja dag och tid för leveransen enligt vad som gäller för din ort. Till vissa orter erbjuds endast leverans under dagen. Läs mer hos PostNord

Företagspaket med Schenker Parcel

Detta fraktsätt passar dig företagare som har det svårt att ta dig till ett ombud eller helt enkelt vill ha din beställning till din arbetsplats.

För att Schenker ska kunna leverera din beställning behöver din arbetsplats ha en bemannad reception eller varumottagning där kvittens av leveransen kan göras. En mottagare behöver finnas anträffbar mellan 07.00 – 16.00. Om ingen mottagare finns på plats vid leverans lämnar Schenker två alternativ:

  1. Sändning kan hämtas på DB Schenkers terminal vid överenskommen tidpunkt.
  2. Sändning körs ut mot extra debitering efter överenskommelse med mottagaren.

Transportskada

Skulle hela eller delar av din beställning vara skadad vid leverans p.g.a. skada vid transport ska detta meddelas till kundservice här, välj order som ämne i ditt meddelande. Ange ditt ordernummer för att förenkla hanteringen av ärendet. 

Sök efter ditt paket

När din beställning lämnar vårt lager kommer du kunna hitta KolliID för din leverans på Mina sidor.

Om du har frågor kring leverans eller frakt är du välkommen att kontakta kundservice.